Film Film Film, del 1

film001.jpg

Jag har haft en helt Ledig Lördag och dessutom varit ensam hemma. Trots att jag har gjort en del nytta har det ändå blivit en dag i filmens tecken.

På dagen blev det ”Secret window” som jag fick i julklapp. Jag har inte haft tillfälle att se den tidigare, men nu var det dags. Den var inte riktigt så läskig som jag hade väntat mig (och i ärlighetens namn var jag rätt glad för det). Men spännande! Filmen är till stora delar en enmansföreställning av Johnny Depp och han gör det som vanligt hur bra som helst. Förutom vid ett par tillfällen, när han blir lite väl mycket Jack Sparrow.

På kvällen startade jag ”Dreamgirls”, en av de filmer som hade flest nomineringar i 2007 års Oscarsgala. Bra musik och genomgående goda skådespelarinsatser. Och Beyonce är både duktig och dekorativ. Men det är klart, utan musiken hade filmen inte blivit mer än tio minuter lång.

Om man som jag har sett både ”Ray” och ”Walk the line” nyligen, får man här ännu ett bevis för att det verkar vara mycket elände i musikbranschen. Man får väl vara glad att man inte är kändis.

När filmen var slut hade det hunnit bli natt, men jag råkade zappa in i fimen ”So close”. Det är nån slags Hongkong-action med mycket skjutande och samurajsvärdsfighter. Men ändå en viss kvalité och spänning som fick mig att fastna. Till slut hade dom flesta fått sätta livet till och klockan var långt efter sovdags.

Tre väldigt olika filmer, men sammantaget en mycket trevlig upplevelse.

Lämna en kommentar